Aquest serà l'espai que dedicarem a aquelles informacions que, com a treballadors i treballadores de l'Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda puguin ser del vostre interès. Seguiu-nos també si voleu estar informats de l'evolució del període electoral de les eleccions sindicals al nostre ajuntament.

Oferta Pública d'Ocupació - OPO

13 de set. 2017, 5:27 publicada per Sergi Alonso Paredes   [ actualitzat el 13 de set. 2017, 5:33 ]

La Secció Sindical de CCOO va demanar en la Mesa General de Negociació del passat 10 de juliol a  l'Ajuntament de Santa Perpètua que, atesa la publicació de la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat per al 2017 pel que fa referència a l'Oferta Pública d'Ocupació (OPO), atès que l'índex de temporalitat del personal inclòs en la Plantilla aprovada pel Ple Municipal per 2017 gairebé arriba al 34% (sense comptar tot el personal temporal contractat per programes, plans d'ocupació, etc), que es reunissin representants sindicals i ajuntament per tal d'elaborar un Pla de consolidació de llocs de treball que ha de començar per l'aprovació i publicació de l'Oferta Pública d'Ocupació 2017.

Passats dos mesos sense haver obtingut cap resposta, ahir vam presentar la proposta d'Oferta Pública d'Ocupació de CCOO, partint de la Plantilla 2017 aprovada pel Ple municipal 2017.

Proposem doncs que l'Oferta Pública d'Ocupació 2017 contingui, com a punt de partida, les següents places:
 ADMINISTRACIÓ GENERAL TOTAL 24 PLACES
 Funcionari/a de carrera, A2 2 places
 Funcionari/a de carrera, C1 8 places (7 de les quals PROMOCIÓ INTERNA)
 Funcionari/a de carrera, C2 8 places
 Funcionari/a de carrera, AP 6 places

 ADMINISTRACIÓ ESPECIAL TOTAL 6 PLACES
 Funcionari/a de carrera, A1 1 places
 Funcionari/a de carrera, A2  2 places
 Funcionari/a de carrera, C1 2 places
 Personal d'oficis, C2 1 plaça

 SERVEIS ESPECIALS TOTAL 5 PLACES
 Inspector/a, A2 1 plaça
 Sergent, C1 1 plaça
 Caporal, C2 2 plaça (2 per PROMOCIÓ INTERNA)
 Agent, C2 1 plaça
 PERSONAL LABORAL TOTAL 74 PLACES
 Titulats Grau Mig, A2 23 places
 Batxillerat o titulació equivalent, C1  13 places (13 per PROMOCIÓ INTERNA)
 ESSO o titulació equivalent, C2 21 places
 Sense titulació específica, AP 17 places
Aquesta proposta representa la voluntat de garantir els Serveis Públics mantenint i consolidant els llocs de treball, reduint fins a un 97% l'actual temporalitat.

Hem de dir que aquest només seria un pas important cap a uns Serveis Públics de qualitat i contra la nostra precarització, hem de dir però que encara haurem de treballar de valent per vetllar per que la consolidació de places i l'accés als llocs de treball es faci amb les millors de les garanties.

Així, no.

3 de març 2017, 13:25 publicada per Sergi Alonso Paredes   [ actualitzat el 5 de març 2017, 10:29 ]

Companys, companyes: sabeu que el passat 28 de febrer, mentre que els vostres representants sindicals estàvem a la taula general de negociació, des de RRHH us van enviar un comunicat informant de la suspensió de l'acord sobre la retirada del complement de productivitat, sense avisar i tot i ser un dels punts a tractar aquell dia.

Els companys dels altres sindicats van optar per abandonar la negociació i van marxar de la reunió. A CCOO compartim la mateixa indignació però vam optar per continuar asseguts a taula. No vam voler negar-nos a negociar, no vam voler renunciar tan fàcilment a la possibilitat de reconduir aquest disbarat, conscients com som de la nostra obligació com a representants vostres. I si aquesta era una estratègia volguda per l'empresa no pensàvem pas donar-los aquest gust.

Així doncs, varem continuar a taula per plantejar diverses coses:
  1. L'acord de paralitzar l'aplicació de la retirada de la productivitat només per al 2016 no va ser un bon acord, ja ho vam dir en el seu moment, pensem que pot i ha de ser millorat.
  2. Entenem que el consistori incompleix l'article 38.11 de l'TREBEP (RDL 5/2015) que determina que els pactes i acords es prorroguen d'any en any si no hi ha denúncia expressa d'una de les parts i això no ha passat, per això els vam fer saber que l'acord està renovat per al 2017, argument legal que no han volgut acceptar.
  3. Creiem que hi ha marge de negociació sobre la productivitat si hi ha voluntat per totes les parts. El TOT o RES no ens beneficia els treballadors/es.
  4. Hem sol·licitat no s'apliqui la retirada de la productivitat fins no arribar a un nou i millor acord, molt especialment pel que fa a les baixes produïdes per malaltia i accident laboral. A més es poden incloure altres aspectes en l'acord que el millorin.
  5. Hem sol·licitat la convocatòria de la taula de negociació el més aviat possible i esperem que assisteixin tots perquè no podem donar la batalla per perduda.
Us mantindrem informats/des.

8è Congrés Secció Sindical

19 de gen. 2017, 2:53 publicada per Sergi Alonso Paredes   [ actualitzat el 23 de gen. 2017, 5:12 ]

Aquest dimecres dia 18 de gener, la Secció Sindical a l'Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda hem celebrat el nostre 8è Congrés al centre cívic el Vapor. Hem comptat amb la presència de l'Alcaldessa de Santa Perpètua de Mogoda, la Isabel García, d'en Miguel Sabalete actual Secretari General de la FSC VOCC-CC (Vallès Occidental-Catalunya Central) i d'en Carles Manzanares, actual Secretari d'Organització de la FSC VOCC-CC càrrec que deixarà el 20 de febrer per ser el nou Secretari General.

Durant el congrés es va renovar l'executiva, quedant la mateixa de la següent manera:
  • SECRETARI/ÀRIA GENERAL -->Isabel Terrones
  • SECRETARI/ÀRIA D'ORGANITZACIÓ -->Eva Rodríguez
  • ACCIÓ SINDICAL -->Valeriano Pérez
  • AFILIACIÓ -->Carlos Navalón
  • TRESORERIA -->Juan José Martínez
  • IGUALTAT -->Joana Sánchez
  • FORMACIÓ -->Oscar Suñé
  • SALUT LABORAL -->Pedro Pacheco
  • COMUNICACIÓ -->Sergi Alonso
Així doncs, amb aquest congrés, deixa la Secretaria d'aquesta Secció Sindical el nostre company Jerónimo Pazo després de 10 anys per dedicar-se a ser el proper Secretari d'Organització del la FSC VOCC-CC.

Afegir que en motiu que CCOO de Catalunya celebrarà properament l'11è Congrés, també varem escollir als delegats i delegades que participaran en les diferents conferències i congressos. Aquest procés és un dels esdeveniments més importants de la nostra Organització, ja que es decideixen quines seran les propostes sindicals per als pròxims quatre anys i s'elegeixen els òrgans de direcció que tindran la responsabilitat de posar-les en marxa.

El nostre Sindicat sempre s'ha caracteritzat per voler ser fermament participatiu. Els afiliats i afiliades tenen i han de tenir un paper decisiu en la presa de  decisions. 

Us deixem dos documents de la jornada:
  1. El primer és l'informe de gestió que va presentar el company Jerónimo Pazo (en castellà).
  2. El segon és el Pla de Treball per als anys 2017-2021 presentat per la companya Isabel Terrones (en català).
Us deixem també un vídeo i algunes imatges del Congrés:


El President sortint, Jerónimo Pazos, dóna compte amb l'Informe de Gestió.

Isabel Terrones explica el Pla de Treball per als propers anys.

Moment de la intervenció de l'Alcaldessa Isabel Garcia.

Miguel Sabalete, actual Secretari General de la FSC VOCC-CC i Carles Manzanares, actual secretari d'organització de la FSC VOCC-CC saluden a l'Alcaldessa de Santa Perpètua.

Comunicat conjunt

28 de gen. 2016, 1:22 publicada per Sergi Alonso Paredes

Antecedents:

Segons l'ordre del dia de la convocatòria del Ple de la Corporació per aquest dijous 28 de gener, sobre l'acord de modificació (pujada) de les retribucions del personal eventual i càrrecs de confiança, sense que la corporació ens hagi informat.Els representants sindicals d'aquest ajuntament no entenem que amb la limitació pressupostària existent del Capítol 1, ara es proposin pujades de retribucions suposadament fins d'un 25% per als càrrecs de confiança, segons les nostres fons. Considerem, que de ser cert això, es trenca el principi de bona voluntat de tota negociació i condiciona totalment la part social.

Situació actual:

Pel que sembla, aquest punt s'ha retirat de l'ordre del dia a causa de la mala maror que ha provocat el comunicat conjunt de les centrals sindicals amb representació, on s'explicava aquesta situació.

No obstant això, us convidem a anar igualment al Ple de la Corporació, avui dijous 28/01 per mostrar la nostra disconformitat en tot aquest assumpte.

MGNMC en marxa!

29 d’oct. 2015, 0:45 publicada per Sergi Alonso Paredes   [ actualitzat el 29 d’oct. 2015, 4:56 ]

Companyes, companys:
 
Un petit apunt de com han anat les dues darreres reunions amb l'empresa des del nostre punt de vista com a sindicat:

El divendres 23 d'octubre, la Mesa General de Negociació, en la que estan representats CCOO, CSI-F i UGT (SPPM-CAT amb veu però sense vot) va arribar a un seguit d'acords en relació al decret 10/2015, i es va acordar que des de RR.HH es fes una circular a tota la plantilla per tal d'informar dels canvis acordats entre tots i així evitar una guerra de comunicats entre els sindicats, per veure qui informa primer o més ràpid; trista imatge, tot s'ha de dir...
 
Per últim aprofitem per informar-vos que el dimarts 29 d'octubre un representant de cada sindicat: CCOO, CSI-F i UGT (no hi va haver ningú del SPPM-CAT) ens varem reunir amb la direcció de RR.HH a fi d'establir els temes que es volen negociar a partir d'ara i intentar fixar un calendari de negociació. Les nostres propostes de negociació les trobareu a una entrada anterior del nostre web; sí us podem dir que tots els sindicats coincidien majoritàriament en els temes a negociar. De moment hem acordat que el punt més urgent és la Relació de Llocs de Treball (RLLT) i ja hem fixat calendari de negociació per al mateix.
 
Salutacions

Mesa General de Negociació de Matèries Comunes

28 d’oct. 2015, 2:48 publicada per Sergi Alonso Paredes

MGNMC del 23 octubre 2015

La MGNMC ha decidit crear una comissió exclusivament tècnica, composta per un membre de cada sindicat, inclòs el SPPM, per revisar l'annex de policia. Va ser una proposta de CCOO per desencallar aquest tema, que va tenir en contra a la UGT, ja que volen que es constitueixi una taula de negociació específica de policia amb capacitat negociadora, que encara que sigui l'únic col·lectiu que sembla interessar a la UGT no acaben de comprendre que no podem dividir la negociació per col·lectius, ja que això ens debilita a tots i no beneficia ningú, excepte a l'empresa, és clar.

Sobre el RD 10/2015 es va acordar el següent:
  • Tornen part de la paga de Nadal 2012, fins a arribar al 50% (en el nostre cas és un 26,23%) Es farà efectiva el mes de desembre, en un pagament a part.
  • El 6è dia de AA.PP és d'aplicació bàsica; l'única negociació possible era si es canviava per algun dels dies "disfressats" en Conciliació de Vida Familiar o tancament d'empresa o aconseguíem un dia més. Evidentment l'empresa va proposar incloure el 6è dia i retirar un dels quatre de CVF. CCOO va fer una proposta: el 2015 incloure'l i no treure cap, i així compensem el tercer festiu d'aquest any que cau en dissabte (recordeu que només vam poder canviar dos dels tres festius en dissabte per AA.PP) d'aquesta manera en comptes de 1512 hores en el 2015 farem 1505 hores, que és el que s'ha acordat tàcitament, any a any, i el 2016 treure el dia de tancament empresarial del 31 de desembre (que a més cau en dissabte) Doncs bé, la proposta de CCOO, recolzada per la resta de sindicats ha estat acceptada.
  • AA.PP per triennis. El que marca la normativa: 2 AA.PP al sisè trienni i un més per trienni a partir del vuitè.
  • Sobre els dies de vacances per antiguitat (fins a un màxim de 4) com sabeu l'Administració General de l'Estat els aplica als 15, 20, 25 i 30 anys d'antiguitat. Nosaltres, també a proposta de CCOO, hem negociat 4 dies, però en lloc de per l'antiguitat ho hem negociat per triennis: 1 dia a cinquè trienni, un altre al sisè, un altre al setè i un últim al vuitè trienni. És important, perquè molts companys i companyes tenen més triennis que antiguitat si van venir procedents d'altres administracions públiques. En qualsevol cas, el gaudi es redueix en anys, de manera que als 24 anys com a màxim tens 4 dies.
  • S'amplia el termini per poder gaudir de tots els AA.PP i vacances que cada un / a tingui: fins al 30 juny 2016 (tot el primer semestre)
  • Finalment en aquest punt, es va acordar que des de RRHH es faci un comunicat explicant els acords assolits.
Per acabar, des de CCOO demanem que es fixés data per a una nova MGNMC en què s'incloguessin temes que hem d'abordar i que volem proposar. Vam aconseguit una reunió (només un de cada sindicat) per al dimarts 27 d'octubre, de la qual us informarem.

Reunió amb RRHH dimarts 27/10

26 d’oct. 2015, 6:17 publicada per Sergi Alonso Paredes

(Demà) dimarts 27/10 ens reunirem, a proposta de CCOO, un representant de cada sindicat amb el cap de RRHH per fixar els temes que volem tractar en les successives taules de negociació (MGNNM)

Demà el nostre sindicat proposarà negociar els següents temes::

  • Retribucions 2016 i plantilla orgànica (places, taxa de reposició ...) i RLT
  • Calendari 2016
  • Aplicació del 50% restant de la paga de Nadal 2012
  • Ajudes Socials
  • Modificacions de conveni i acord regulador per recollir canvis normatius com: permís de gestació, baixes d'IT en període de vacances, ampliació permís (art. 26.P de l'acord i 27.P del conveni) modificació article 13 de l'acord i 14 del conveni sobre borses de treball, permisos, llicències i excedències víctimes de terrorisme, etc.
  • Acord global sobre vestuari.
  • Proposta en ferm sobre l'acord de funcionarització: metodologia, terminis, etc. per realitzar-lo durant el 2016
  • Valoració de llocs de treball global però d'aplicació parcial i singular per terminis (exigències legals)
  • Casos particulars que afecten a companys/es concrets (rellevistes, etc.)

Us mantindrem informats d'aquests i altres temes i també de la seva evolució.

2a Diada del Treball Digne

2 de set. 2015, 1:41 publicada per Sergi Alonso Paredes   [ actualitzat el 2 de set. 2015, 2:08 ]

Us informem que el proper 19 de setembre se celebrarà la 2a Diada del Treball Digne a la masia Els Bellots de Terrassa, juntament amb la commemoració dels 50 anys de CCOO de Terrassa, a les 11 h al Passeig de les Lletres (davant de la biblioteca central) en la qual us animem a participar.
 
Informació i reserves: Sabadell 93/7155600.

Programa:

11.00 h Acte institucional del 50è aniversari de CCOO Terrassa (al Passeig de les Lletres - Terrassa)

A la Masia Els Bellots:

12.00 h Obrim l'espai infantil i el servei de bar-cafeteria
13.00 h Parlaments
Enrique Rodríguez Ruiz - Secretari general de CCOO Vallès Occidental - Catalunya Central
Joan Carles Gallego Herrera - Secretari general de CCOO de Catalunya
Jordi Ballart i Pastor - Alcalde de Terrassa
13.30 h Acte de reconeixement als 25 anys d'afiliació
13.45 h Acte de commemoració del 50è aniversari de CCOO de Catalunya
14.00 h Dinar (graellada, pa, aigua i vi)
16.00 h Radio Vintage Club
CONCERT

Tiquets: 10 € menú de les persones adultes - 5 € menú infantil (fins a 12 anys) Opció de menú per a persones vegetarianes, musulmanes i celíaques

Manifest dels treballadors i les treballadores dels Serveis Socials de l'Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda

22 de jul. 2015, 6:03 publicada per Sergi Alonso Paredes   [ actualitzat el 22 de jul. 2015, 6:07 ]

Fa uns anys, arran de la crisi econòmica que va començar el 2008, que els Serveis Socials en general estem patint un increment de la demanda d'atenció per part de la ciutadania, així com retallades de les prestacions econòmiques i de serveis d'altres administracions.

L'augment del pressupost municipal disponible i l'ampliació de la plantilla al departament de Serveis Socials, juntament amb la professionalitat i la voluntarietat dels professionals que hi treballem en el dia a dia han fet i fan sostenible aquest sistema, exemple sovint d'excel·lència a baix cost.

Al llarg dels darrers temps, aquests mateixos treballadors i treballadores hem assumit, com altres companys i companyes que exerceixen a les diferents administracions, retallades salarials i hem seguit realitzant la nostra feina amb unes condicions d'espai i de seguretat del tot insuficients. Aquesta realitat ha afectat les condicions d'assistència a la població, així com també ha generat unes condicions laborals precàries cada cop més insostenibles que, lluny de millorar empitjoren, dia a dia. Patim llistes d'espera cada cop majors (tot i els esforços dels professionals), condicions assistencials (amb ratis assistencials més grans), increment de les càrregues de treball, i també manques de respecte intolerables que, tot plegat, incideixen malauradament molt negativament en la qualitat del servei.

Per tot el que hem exposat, i arran de l'últim incident ocorregut el passat 16 de juliol a les 16:00 amb amenaces i agressió física patida per un company del departament en la sala de reunions d'Alcaldia per part d'una persona usuària del servei, posant en risc la seva integritat física així com la de la resta de personal VOLEM DEIXAR CONSTÀNCIA DE LA GRAVETAT DELS FETS I AIXÍ PODER EVITAR NOVES SITUACIONS SIMILARS. 

PER AIXÒ US DEMANEM:
  • A la resta de companys de l'Ajuntament, TOTS, que s'apleguin amb nosaltres prenent consciència de les condicions laborals a què estem sotmesos.
  • Als sindicats amb representació a l'Ajuntament, que facin seu aquest comunicat i l'estenguin a qui convingui.
  • Als partits politics, que ens escoltin, s'adhereixin a aquest manifest i actuïn en conseqüència, dotant de TOTS ELS MITJANS I RECURSOS HUMANS, MATERIALS I LEGALS QUE SIGUIN NECESSARIS APLICAR PER VETLLAR I GARANTIR UN SERVEI DE QUALITAT I SEGUR tant per la població atesa com per als professionals dels Serveis Socials tal i com queda recollit en les diferents normatives legals vigents de les diferents administracions competents: 
    • Reglament d'Ajuts vigent aprovat pel Ple Municipal i publicat al BOPB (Art.32);
    • Llei 12/2007 d'11 d'octubre de Serveis Socials:
    • Capítol V Art.45 Mesures de suport i protecció. 
    • Capítol IV Infraccions i sancions dels usuaris o beneficiaris de prestacions.
    • Protocol de violència local
  • Als ciutadans i les ciutadanes del municipi en general, perquè ens donin suport i, sobretot, tinguin coneixement de les condicions de treball que emmarquen les nostres actuacions.
Tot recordant que tots i totes sense excepció som subjectes de drets i deures.

Gràcies a tothom.

Santa Perpètua de Mogoda, 20 de juliol de 2015

1er número de "La nostra veu"

26 de maig 2015, 4:42 publicada per Sergi Alonso Paredes   [ actualitzat el 5 de juny 2015, 5:54 ]

Encarem una nova etapa, arran de les darreres eleccions sindicals, amb nous companys/es i nous projectes.

A tal efecte us presentem la nova revista sindical, que hem anomenat  “La nostra veu”  i que volem que sigui la vostra. Aquí us explicarem la nostra acció sindical, els temes que tractem amb l'empresa i de quina manera pensem que s'han de portar a terme. No deixeu que us ho expliquin i si teniu dubtes els podeu plantejar al nostre correu ccoo@staperpetua.cat intentarem resoldre'ls amb absoluta confidencialitat i la màxima urgència possible.

Esperem que us sigui d'utilitat i us convidem a compartir-la i a aportar les vostres opinions, informacions, comentaris i tot allò que considereu oportú.

La trobareu a la secció documents d'aquest web o bé la podeu descarregar.

1-10 of 30

Comments